Een kindvriendelijk verkooppunt

Wat?

Koester je kleinste klanten en voorzie een aanbod en service op maat.

Waarom?

Kinderen kiezen mee. En een winkel waar kinderen graag komen, daar gaan de ouders ook graag naartoe. Gezinnen met kinderen zijn een doelgroep met veel potentieel voor de korte keten.

Hoe?

  • Geef kinderen aandacht met een aangepaste begroeting, en plaats ook producten op kinderhoogte
  • Bied producten op maat aan: kinderdessertjes, koekjes, snacktomaatjes, …
  • Voorzie een kinderhoekje: de kinderen spelen rustig en de ouders krijgen meer tijd om te winkelen
  • Kinderen zijn zeer visueel ingesteld: inkijk in de stal of productieruimte is een pluspunt. Besteed ook extra aandacht aan het interieur bij bepaalde momenten zoals Sinterklaas, Pasen, …
  • Producenten met ijstaarten voorzien best een portfolio van verjaardagstaarten en leggen deze op ooghoogte. Spectaculaire taarten zijn dikwijls het hoogtepunt van het verjaardagsfeest.
  • Nodig eens een klasje uit op je bedrijf. Wedden dat ze achteraf al hun avonturen op de boerderij vertellen? Zeker als ze iets lekkers hebben geproefd of mee naar huis kunnen nemen.

 

Doen!

  • Bied de kleinste klanten iets lekkers aan. Een klassieker, maar het werkt nog steeds
  • Voorzie kleurpotloden i.p.v. stiften in het kinderhoekje. Een gewaarschuwd man/vrouw…

Niet doen

  • Geef niet enkel snoepjes. Ouders letten ook op gezondheid en voedingswaarde van producten
  • Respecteer de reclamewetgeving. Afbeeldingen van Sinterklaas mogen bijvoorbeeld niet voor 1 november.