Evenementen in je verkooppunt

Wat?

Bij een opendeurdag geef je de klanten de kans een kijkje te nemen achter de schermen van je bedrijf. Geef ze een rondleiding op het veld, in de stallen, de productieruimte en laat ze vooral proeven van je producten. Of organiseer een workshop: laat kinderen een kaasje of boter maken, leer klanten koken met je producten, enz.

 

Waarom?

Met een evenement creëer je meerwaarde voor je verkooppunt. Je schept niet alleen een vertrouwensband met bestaande klanten, het is ook een manier om nieuwe klanten te winnen. Bovendien zet je je bedrijf en stiel op een positieve manier in de kijker.

Hoe?

  • Bepaal wat je juist wil organiseren: een opendeurdag, een jubileumviering, een workshop, een kindernamiddag, …
  • Bepaal wie je evenement organiseert: jezelf of een professioneel bureau
  • Bepaal de timing en hou rekening met (on)gunstige periodes
  • Stel een actieteam samen en brief je personeel grondig
  • Kondig je evenement aan en hou rekening met je doelgroep: via een lokaal blad, een folder, een affiche, …

Doen!

  • Koppel je evenement aan een bestaand evenement zoals bv Dag van de Landbouw of Open Bedrijvendag. Reclame gegarandeerd!
  • Voorzie een stand met je specialiteiten
  • Zorg dat je (nieuwe) klanten tijdens of na het evenement gemakkelijk bestellingen kunnen plaatsen en voorzie eventueel kortingen.
  • Vergeet niet rekening te houden met de wetgeving rond hygiëne.