Pakketten en geschenkmanden

Wat?

Help je klanten op een leuke manier bij het maken van keuzes en biedt hen een kant-en-klaar pakket of geschenkmand aan.

 

 

Waarom?

Een met zorg samengesteld pakket of cadeaumand versterkt het imago van je verkooppunt, je drijft je aankoopvolume op, en je krijgt de kans om minder gekende of nieuwe producten aan te bieden. Bovendien bied je je klanten een originele en gemakkelijke optie aan.

 

 

Hoe?

  • Stem je aanbod af op je klanten: voorzie manden als relatiegeschenken als er veel bedrijven in de buurt zijn of kindermandjes als je vooral gezinnen met kinderen over de vloer krijgt.
  • Stem je aanbod af op de seizoenen: een bbq- en koude-schotel-pakket tijdens de zomermaanden, een soep- en stamppotpakket in de winter.
  • Zorg voor een voorbeeld van het samengestelde pakket of mand
  • Voorzie voldoende variatie, in alle soorten en maten, telkens met bijhorend prijskaartje. Zo vindt elke klant wel iets naar zijn gading. Of laat de mand à la carte samenstellen.
  • Heb oog voor de verpakking.
  • Bedenk een origineel extraatje: een aardappelmesje, een schort, een draagtas, …

 

 

Doen!

  • Wees creatief! Denk aan picknickmanden, eindejaarspakketten, … Mogelijkheden genoeg.
  • Maak gebruik van de stickers op rol van Recht van bij de boer om het label ook via je pakketten en geschenkmanden bekend te maken. 
  • Ook een cadeaubon kan een mooi geschenk zijn.
     

 

 

Niet doen

  • Je klanten vergeten te informeren over je assortiment pakketten en geschenkmanden
  • De manden of pakketten simpelweg uitstallen. Maak er iets speciaals van. Geef ze een leuke naam en praat erover met je klanten.
  • Breng de klanten op de hoogte via een folder, via je website, je fiche op www.rechtvanbijdeboer.be, …