Klanten komen vaker langs

Blijven vernieuwen

Stilstaan is achteruit gaan. Consumenten gaan op zoek naar nieuwe producten die hen het leven gemakkelijker en aangenamer maken. Door te innoveren, profileer je je als vakman, verras je je klanten en trek je nieuwe klanten aan.

Opvallen in het straatbeeld

Vergroot de zichtbaarheid van je verkooppunt en naamsbekendheid door op te vallen in het straatbeeld. De buitenkant van je verkooppunt en je erf vertellen waar je voor staat. Je verstevigd het beeld dat bestaande klanten van je hebben en toont potentiële klanten de weg naar je verkooppunt. Werk aan je imago en durf op te vallen!

Een winkelinrichting die scoort

Een orderlijke en praktische winkelinrichting trekt de aandacht, informeert en zet de klant aan tot kopen. Klanten laten zich gemakkelijk beïnvloeden door visuele prikkels. 

Online met je verkoop

Je website is je online visitekaartje. Een onmisbaar instrument in je communicatie. Klanten gebruiken het internet om te kijken, te delen, te vergelijken én te kopen. Met een website kan je je klanten relatief goedkoop en efficiënt informeren, en je producten aan een breder publiek voorstellen. 24 uur op 24!

Spaarkaarten

Wie heeft ooit beweerd dat marketing ingewikkeld is? De klassieke spaarkaart is een eenvoudige, maar efficiënte manier om klanten vaker te laten langskomen. Om het effect van je spaarkaart te maximaliseren hebben we enkele conrete richtlijnen samengesteld.

Wat met wegenwerken?

De straat voor je verkooppunt wordt opengebroken? Onderneem dan doelgerichte acties om het omzetverlies te beperken. Een voordeelkaart of een kleine attentie tijdens de werken kosten wel wat geld, maar compenseren het ongemak en motiveren je klanten om je zaak trouw te blijven bezoeken.

Efficiënte bestellingen

Klanten krijgen het steeds drukker. Snel en makkelijk winkelen is een behoefte die sterker leeft dan ooit. Bestellingen efficiënt opnemen en verwerken maakt de wachtrijen korter. Bovendien kunnen vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd worden en ben je zeker van een vaste omzet. Redenen genoeg om even stil te staan bij het verwerken van bestellingen.

Een goede folder

Een goede folder kan je verkoopcijfer nu en in de toekomst positief beïnvloeden. Bij het maken van een folder is het dus belangrijk dat je je de juiste vragen stelt om zo je doelstellingen te bereiken. Met deze tips en ideetjes zit je alvast in de goede richting.

Scoren met sponsoring

Via sponsoring zet je je verkooppunt in de kijker, ondersteun je je imago, versterk je de relatie met je bestaande klanten én vergemakkelijk je het contact met potentiële nieuwe klanten.