Meer verkopen per bezoek

Prijzen die verkopen

Een klant koopt sneller wanneer hij de prijs kent, want een goed aangegeven prijs kent, want een goed aangegeven prijs schept vertrouwen. Heb dus geen acngst om overal klaar en duidelijk de prijs te vermelden. Overigens dit is ook bij wet verplicht. We geven je enkele tips om het maximale uit je prijsaanduiding te halen.

Succesvolle promotie

Met een straffe voordeelactie win je op twee fronten. Enerzijds verkoop je méér van een bepaald product, en anderzijds proeven je klanten iets nieuws dat ze normaal gezien niet gekocht zouden hebben. Twee vliegen in één klap slaan, heet zoiets. Met deze voorbeelden en tips kan je meteen aan de slag.

Laat je tv-scherm verkopen

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Bewegende beelden doen daar zelfs nog een schepje bovenop. Een tv-scherm is een meer dan efficiënt instrument om je producten te promoten, extra informatie te geven en je klanten te entertainen tijdens het wachten. Zet het dan ook maximaal in.

Laat je verpakking verkopen

Je verpakkingen bewaren niet alleen je producten. Ze stimuleren ook de verkoop én zijn jouw mobiele reclamepanelen. Van aan de winkel tot op de keukentafel promoten ze je verkooppunt en dragen ze je heerlijke imago uit. Je verpakking is met andere woorden niet iets om licht over te gaan.

Optimale productpresentatie

Wat klanten kopen wordt voor meer dan de helft ter plekke bepaald. Hierbij laten ze zich grotendeels leiden door wat ze zien. Een aantrekkelijke presentatie van je producten is onontbeerlijk. Waar moet je op letten?

Verleid met impulsaankopen

Het aantal aankopen per bezoek op een leuke manier opkrikken doe je door extra aandacht te geven aan enkele goed gekozen en slim geplaatste impulsaankopen. Vooral de kassaruimte is hiervoor een dankbare plek. Verwijder alle promotiemateriaal van andere bedrijven en zet er kleine meeneemzakjes met zelfgemaakt lekkers en een mandje met proevertjes in de plaats. Je zal de vraag met moeite kunnen bijhouden.

Wie proeft die koopt

Degustaties leiden regelrecht naar hogere verkoopscijfers. Logisch, smaak is doorslaggevend voor elk voedingsproduct. Laat je klanten elke dag proeven van een product dat vers in de winkel ligt en vertel er over. Toon de passie die je hebt voor je beroep en verleid de klant met al het lekkers dat je teelt/kweekt/produceert. Dat proeven doet verkopen is zonder twijfel de belangrijkste tip die we kunnen geven.

Vertel, toon, informeer

Consumenten zijn actief op zoek naar informatie over de producten die ze kopen. Ze willen weten waar hun producten vandaan komen, wie ze heeft geproduceerd en wat de ingrediënten zijn. Meer nog, klanten komen speciaal voor dit verhaal naar jouw verkooppunt, omdat jij deze kennis hebt over de producten en met trots erover vertelt. Je klanten zullen aan je lippen hangen.

Een mailing versturen

Zoek je een snelle, eenvoudige en goedkope manier om met je klanten te communiceren? Verstuur een mailing. Informeren, aanzetten tot actie of nieuwe producten lanceren: zo geklaard!