Google

Bannering, SEA en Storytelling

Om de website en het logo van 'Recht van bij de boer' meer bekendheid te geven maken we gebruik van bannering, SEA en storytelling. Zo vindt het grote publiek gemakkelijk de weg naar onze website.

Banner

Bannering

In de maanden juli en augustus hebben we telkens twee weken een banneringcampagne op de website van Dagelijkse Kost gedaan. Doel van een banneringcampagne is het zichtbaar maken van het logo en de website. 

Voordelen: veel impressies, dus een goede zichtbaarheid op de website van Dagelijkse Kost die druk bezocht wordt
Nadelen: vluchtige contacten, jouw banner wordt afgewisseld met andere banners, een doorklik is zeldzaam, duur

Sea

SEA

SEA of Search Engine Advertising is het gaan promoten van bepaalde zoekwoorden. Wanneer een surfer via Google op dit bepaalde zoekwoord gaat zoeken, zal onze website bovenaan de lijst verschijnen. Voorbeeld: zoek in Google op 'hoevewinkel' en bovenaan verschijnt een zoekresultaat op www.rechtvanbijdeboer.be. Het doel van deze actie is om zo veel mogelijk consumenten naar je website te loodsen. 

Voordelen: je kiest zelf de zoekwoorden, goedkoop voor sommige zoekwoorden, meer bezoekers op de website
Nadelen: sommige zoekwoorden waarop veel gezocht wordt zijn duur, weinig blijvend effect

Storytelling

De consument vindt het verhaal achter het product zeer belangrijk. Daarom zetten we dit najaar elke maand een producent in de kijker aan de hand van een seizoensproduct. In een kort interview met de producent spitsen we ons toe op een bepaald onderdeel van de verkoop: de manier van verkopen, de communicatie, de niche, ... . Het eerste verhaal in de rij rond appels en peren komt van PJ Fruit te Stevoort Hasselt die binnenkort weer hun jaarlijkse zelfpluk organiseren en het belangrijk vinden hun klanten te ontmoeten én hen te laten kennismaken met alle aspecten van de fruitteelt. 

We sturen ook een fotograaf langs het bedrijf om een mooie bedrijfsreportage te maken.

De verhalen verschijnen op de website www.rechtvanbijdeboer.be en worden via de facebookpagina en de nieuwsbrief gedeeld naar de consument. Promoted facebookposts zorgen voor nieuwe websitegebruikers. 

Voordelen: goedkoop, diepgaand
Nadelen: tijdrovend